Akadálymentes Címlap   FŐOLDAL   
Elszállított gépjárművek
KEHOP Pályázati közlemények

Fogyasztóvédelmi panasziroda és tanácsadó szolgálat Pest megyében

Hibás terméket vásárolt? Nem felel meg a szolgáltatás? Amennyiben magánszemélyként, mikro-, kis- és középvállalkozásként, civil szervezetként, társasházként nem tudja rendezni fogyasztói jogvitáját egy vállalkozással, vegye igénybe a Pest Megyei Békéltető Testület segítségét. Az eljárás egyszerű, gyors és ingyenes.

Ide kattintva léphet a panaszorida és tanácsadó szolgálat oldalára

Szűcs Lajos országgyűlési képviselő
Ki olvas minket?
Oldalainkat 10 vendég böngészi

A honlap fejlesztése az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával megvalósuló ÁROP-3.A.1/A-2008-0052 Pécel Város Polgármesteri Hivatala szervezetfejlesztése projekt keretében történik.

Honlaptérkép

Kapcsolat a webmesterhez

Pécel a Gödöllői Járáshoz tartozik

Hírek, események

A kialakított járások a megyehatárokhoz igazodnak, nem lépve át azokat. Minden egyes járásszékhelyen lesz járási hivatal, amely a fővárosi és a megyei kormányhivatalok szervezeti egységeként / kirendeltségeként működik majd. Ahogy a törvényalkotó fogalmaz: a kerületi és járási hivatalok legfontosabb feladata a megyei szintnél alacsonyabb szinten intézendő államigazgatási feladatok ellátása lesz. A járások és a járási székhelyek kialakításának alapelve az volt, hogy a megyék határaihoz igazodva az állampolgárok számára biztosítsa az államigazgatási szolgáltatásokhoz való gyors és könnyű hozzáférést, és a jelenleg létező ügyintézési helyszínek lehetőség szerint maradjanak meg.

A továbbiakban a területi közigazgatás átalakításának legfőbb célja az állami bürokrácia csökkentése, az állam területi működésének átláthatóbbá, hatékonyabbá, egyszerűbbé tétele. A cél az egyablakos ügyintézés biztosítása az ügyfeleknek, ami azt takarja, hogy az állampolgárok egyetlen helyen, a – 2013 végéig kialakítandó – kormányablakoknál tudják majd hivatalos ügyeiket intézni.

… és funkcióban

A járások az államigazgatás területi egységei, dekoncentrált szervei, az állami igazgatás „kinyújtott kezei”. A jogalkotó döntött arról is, hogy a jövőben mely feladatokat fogják ellátni a települési önkormányzatok, s melyeket az állam – az általa működtetett járási hivatalok és kormányhivatalok segítségével. A járási hivatalok fogják ellátni az okmányirodai feladatokat, a jogszabály több, mint 80 államigazgatási feladatot rendelt hozzájuk. Mindegyikben lesz integrált ügyfélszolgálat, azaz kormányablak. 
A járási hivatal és a létrehozandó járási szakigazgatási szervek illetékessége meg fog egyezni, utóbbiak a következők lesznek: járási gyámhivatal, állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző szakigazgatási szerv, földhivatal, munkaügyi kirendeltség és a járási népegészségügyi intézet.
Új és a közigazgatást alapvetően megváltoztató elem, hogy egyes – államigazgatási feladatként minősített – feladatokat az állam átvesz a települési jegyzőktől. A törvényalkotó szerint a hatáskörök szétválasztásánál az volt a kiemelt szempont, hogy a helyi szabályozáshoz kapcsolódó, helyismerethez kötődő, mérlegelési jogkörbe tartozó ügyek maradjanak a települési jegyzőnél. Ilyenek például a helyi adóval összefüggő igazgatási, az anyakönyvi és állampolgársági ügyek, a települési polgári védelmi, katasztrófa-igazgatási feladatok. Továbbá az ipar- és kereskedelmi igazgatási, a birtokvédelmi feladatok, a hagyatéki eljárás, a nem alanyi jogon járó szociális ellátások, a távhő szolgáltatási kérdések, a helyi védettséggel összefüggő környezet- és természetvédelmi, a veszélyes ebek nyilvántartásával összefüggő feladatok, az óvodáztatási támogatás.
A jegyzőknél és a polgármestereknél maradó, egyelőre még nem szabályozott államigazgatási feladatokról az ősszel születnek meg a további jogszabályok.

Ügyintézés 2013-tól

A embereket elsősorban az érdekli, hogy és hogyan tudják ügyeiket intézni, hiszen nem mindegy, hova kell utazni, mennyi időráfordítást igényel az ügyintézés. A járási hivatalokban lehet majd intézni a már az előzőekben felsorolt felálló szakigazgatási szervekhez tartozó ügyeket. 2013-tól a járási hivatalokhoz kerülnek az okmányirodák, azok szervezeti egységeiként, ami azt jelenti, hogy az eddig a települési jegyzőhöz tartozó okmányirodai feladatokat a járási hivatalok fogják ellátni. A legfőbb okmányirodai feladatok a személyi adat- és lakcímnyilvántartás, útlevél-igazgatás, a közlekedési igazgatás.
A tervek szerint a nemcsak a járásszékhelyeken lesznek okmányirodák, hanem a jelenleg okmányirodát működtető településeken is lesznek járási kormányablakok, ahol ezeket az ügyeket el lehet intézni. Pécel esetében leegyszerűsítve ez azt jelenti, hogy „minden marad a régiben”, legalábbis az okmányirodában most is intézhető ügyeket tekintve, csak a hivatalban egyik szobában ülő kolléga állami tisztviselő lesz, míg a másik emeleten lévő hivatali alkalmazott. Ide tartozik, hogy 2013 januárjától a járási hivatalok okmányirodái országos illetékességgel fogják ellátni feladataikat, azaz bárki bárhol is él az országban, bármelyik járási hivatalhoz mehet ügyet intézni.
A tervek szerint a járási hivatal kétféleképpen biztosítja majd az állampolgároknak az ügyfélszolgálatot. Azon városokban, ahol a lakosok és az elintézendő ügyek száma indokolja, ott minden munkanapon állandó ügyintézést biztosító kirendeltséget működtet. A kisebb településeken heti 1-2 alkalommal települési ügysegéd fog ügyfélfogadást tartani.

Ha nem jó a településnek a beosztott járás…

A most elfogadott járási székhelyek módosulására lehetőség van. Az adott település képviselő-testülete határozhat arról, hogy más járáshoz akar csatlakozni, vagy akár önálló járást alakítását kezdeményezi. Ezt először 2015-ben teheti meg, majd azt követően minden második évben. Kérelmét a kormányhivatal fogja mérlegelni.

Szerkesztői zárszó

Egy ügyintézésnél mindenkinek az a célja, hogy a lehető legegyszerűbben, a legkevesebb utánajárással tudjon intézkedni. A „másik oldalon” lévő ügyintézőknek, hogy a lehető legegyszerűbben és minél gyorsabban ki tudják szolgálni az ügyfeleket. Leegyszerűsítve mindenki ezt várja az általános értelemben vett közigazgatástól.
Ugyan nemcsak Pécelt, hanem minden települést érinti a nagymértékű átalakítás, de ennyi szubjektivitás talán megengedhető: városunknak a mi ügyintézési lehetőségeink, a mi hivatali munkatársaink sorsa fontos. Egyelőre még számos pragmatikus és technikai feladatot kell elvégezni a hivatalban dolgozóknak, de azért – banálisan fogalmazva – csak bizakodni tudunk abban, hogy a kormány által hozott döntések valóban beváltják a hozzáfűzött reményeket: a hatékony és az ügyfélbarát közigazgatás megvalósulását. Azt talán nem is kell írni: mihelyst több konkrétummal tudunk szolgálni, úgy azt Önök elé fogjuk tárni.
Babinecz Zsuzsanna

Módosítás: (2012. augusztus 31. péntek, 10:37)