Ki legyen a város díszpolgára?
Hírek, események |
A „Pécel Város Díszpolgára" cím annak a magyar vagy külföldi állampolgárnak adományozható, aki:
- életművével, kiemelkedő teljesítményével hozzájárult Pécel fejlődéséhez, kulturális és anyagi gyarapodásához, vagy
- Pécel város számára országosan illetve nemzetközi viszonylatban elismerést szerzett, és példamutató emberi magatartása alapján köztiszteletben áll.
A díszpolgári cím kitüntetés nem adható tisztségük ideje alatt és a megbízatás lejártát követő öt éven belül a város polgármesterének, önkormányzati képviselőinek.
A díszpolgári cím évente két, egy élő és egy elhunyt személy részére (posztumusz) adományozható.
A díszpolgári cím adományozására javaslatot tehetnek:
- a képviselő-testület tagjai, állandó bizottságai,
- bármelyik helyi társadalmi szervezet,
- legalább 100 péceli választópolgár, közös akarattal.
A javaslatok leadhatók személyesen a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, vagy postai úton az alábbi címre küldhetők: Polgármesteri Hivatal 2119 Pécel, Kossuth tér 1.
Beérkezési határidő: 2012. június 15.
A javasolt személyek közül a Pénzügyi Jogi és Ügyrendi Bizottság ajánlása alapján a polgármester 2012. júniusi rendes testületi ülésen tesz előterjesztést a kitüntetés odaítélésére.
A polgármester a díszpolgári címmel kitüntetett személynek az augusztus 20-i városi ünnepség keretében, a kitüntetés rangjához méltó keretek között adja át az adományozásról szóló okmányt, és az emlékplakettet. Posztumusz kitüntetés esetén a díszoklevelet és az emlékplakettet a kitüntetett hozzátartozójának adja át a polgármester.
Pécel, 2012. május 7.
Szöllősi Ferenc
polgármester