Akadálymentes Címlap   FŐOLDAL   
Elszállított gépjárművek
KEHOP Pályázati közlemények

Fogyasztóvédelmi panasziroda és tanácsadó szolgálat Pest megyében

Hibás terméket vásárolt? Nem felel meg a szolgáltatás? Amennyiben magánszemélyként, mikro-, kis- és középvállalkozásként, civil szervezetként, társasházként nem tudja rendezni fogyasztói jogvitáját egy vállalkozással, vegye igénybe a Pest Megyei Békéltető Testület segítségét. Az eljárás egyszerű, gyors és ingyenes.

Ide kattintva léphet a panaszorida és tanácsadó szolgálat oldalára

Szűcs Lajos országgyűlési képviselő
Ki olvas minket?
We have 19 guests online

A honlap fejlesztése az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával megvalósuló ÁROP-3.A.1/A-2008-0052 Pécel Város Polgármesteri Hivatala szervezetfejlesztése projekt keretében történik.

Honlaptérkép

Kapcsolat a webmesterhez

A vasútfejlesztés terve dominálta a Közmeghallgatást

There are no translations available.

Közel négy órán keresztül tartott a Közmeghallgatás hétfőn, május 19-én este Pécelen a Szemere Iskola aulájában. A rendezvényen megjelent a képviselő-testület valamennyi tagja, jelen voltak a Polgármesteri Hivatal szakemberei, illetve az aula széksoraiban a péceliek. 

alt

Dr. Szolnoki Imre aljegyző, dr. Kovács Ágnes jegyző, Szöllősi Ferenc polgármester és Fazekas Barna alpolgármester a Közmeghallgatáson

 

A Közmeghallgatás polgármesteri tájékoztatóval kezdődött, amelyet teljes egészében megtekinthetnek a pecel.hu honlapon. Szöllősi Ferenc kitért minden olyan eseményre, amely meghatározó jelentőségű volt Pécel életében az elmúlt időszakban.
Felidézte a Katasztrófavédelmi Oktatási Központ megvásárlásának ügyét, amely a város számára előnyös, vagyongyarapodással járó üzletet jelent, hiszen a mintegy egymilliárd forint értékű ingatlant az érték ötödéért vásárolhatja majd meg az önkormányzat. Megtörtént a hitelt nyújtó bank kiválasztása, s a város várhatóan őszre birtokba veheti a létesítményt.
Szó esett a Gesztenyés Óvoda épületével történt váratlan krízishelyzetről, s az önkormányzat azonnali cselekvéséről, amelyet – civilekkel, szülőkkel összefogva – másfél hét alatt ki tudta váltani az életveszélyessé vált házat, alkalmassá téve az Isaszegi út 3. szám alatti volt gimnáziumi épületet a fedél nélkül maradt óvodás gyerekek biztonságos befogadására.
Beszámolt a polgármester a Maglódi út felújításának megkezdéséről is, illetve arról mely utcákat érint a magasszintű útjavítás a főútak újjáépítése után  Pécelen maradt martaszfalt felhasználásával. A kivitelező kiválasztására megjelent a pályázat. A magasszintű útjavításhoz az önkormányzat biztosítja az aszfaltot, míg a munkadíj felét a lakosság, a másik felét az önkormányzat állja. Szöllősi Ferenc ismertette azon utcákat, amelyek az elkövetkezendő hónapokban megújulnak. 

alt

A képviselő-testület tagjai és a Közmeghallgatás résztvevői a fórumon

alt

Barta Endre a NIF Zrt. képviseletében beszél a projekt részleteiről

A Közmeghallgatás fő témája azonban a vasúti átjáró ügye volt. A tanácskozáson jelen volt Barta Endre, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és Vincze Gézáné, az UVATERV képviselője, akik ismertették a tervezett fejlesztés részleteit. (A szakemberek által elmondottak szintén megtekinthetők a pecel.hu portálon.)
Szöllősi Ferenc polgármester hangsúlyozta, hogy a város számára a legelőnyösebb az M0 melletti körforgalomba csatlakozó megoldás lenne, amely már Pécel előtt közlekedési útvonalat biztosítana az vasúton túli városrészben lakó sokezer ember számára a zökkenőmentes közlekedésre. Ez a változat azonban nehezen kivitelezhető, mert sokkal hosszabb hidat kellene építeni, keresztezni kellene a Barátság-kőolajvezetéket, s meg kellene oldani a terület tulajdonjogának helyzetét is, ami jelenleg a XVII. kerülethez tartozik.
A jelenlegi állás szerint a legvalószínűbb megoldásnak a Damjanich utca mellől indulna a felüljáró, s a város határától mintegy háromszáz méterrel beljebb, körforgalommal csatlakozna a Pesti útba, mindenütt zajvédő falakkal védve a közeli lakóépületeket. A Közmeghallgatáson több jelenlévő lakó jelezte, hogy ez számukra nagyon hátrányos.
A fejlesztésre azért volna égető szükség, mert az Unió 2014-2020 közötti hét
éves pénzügyi ciklusában nagy hangsúlyt kap az agglomeráció és Budapest
vasúti összeköttetésének és az Európából Kelet felé történő vasúti teherszállításnak a fejlesztése. A főváros és Gödöllő között megnövekszik a vasúti forgalom, amely révén a szintbeli kereszteződéseknél megnyúlhat a várakozási idő. Podmaniczki József önkormányzati képviselő elmondta, hogy ilyen esetben nem mehet át a síneken se a mentő, se a tűzoltó, se a rendőrség járműve, így a bajbajutott, intézkedésre váró polgárok számára csak azután jöhet a segítség, ha elment a vonat, s át lehet menni a síneken. Podmaniczki hangsúlyozta továbbá, a tervezett népszavazásnak – amennyiben a törvényes feltételei meglesznek – úgy kell lezajlania, hogy ne akadályozza a vasúti fejlesztés ügyét.
Barta Endre elmondta, Magyarország jelenleg kedvező helyzetben van, mert 2016-ig egyedül pályázhat az Európai Unió ezen fejlesztési pénzére, amelynek felhasználása Rákosrendezőtől Pécelig biztosítaná a korszerű, biztonságos és a városlakók számára is komoly előnyökkel járó vasúti infrastruktúrát a megnövekedő vonatközlekedés számára. Jó esély van rá, hogy a terveket 2015-ben be tudnák adni. 2016 után viszont más országok is pályázhatnak erre a forrásra. El lehet szalasztani az esélyt, ami nagyon hátrányos lenne Pécel számára.
A Közmeghallgatáson az északi városrész képviseletében tizenöten jelentek meg, így e vélemények alapján nehéz meghatározni, mi az ott élő hatezer ember többségének véleménye.
Szöllősi Ferenc polgármester, Barta Endre, illetve Vincze Gézáné egyaránt hangsúlyozta, nyitottak minden lakossági felvetésre, amely előrébb viszi az ügyet az egyetértés, a konszenzus irányába.

Tekintsék meg a Közmeghallgatás polgármesteri beszámolóját és a NIF Zrt., illetve az UVATERV képviselőjének tájékoztatóját a vasúti fejlesztés részleteiről.

 


Last Updated (Wednesday, 21 May 2014 07:07)