Akadálymentes Címlap   FŐOLDAL   
Elszállított gépjárművek
KEHOP Pályázati közlemények

Fogyasztóvédelmi panasziroda és tanácsadó szolgálat Pest megyében

Hibás terméket vásárolt? Nem felel meg a szolgáltatás? Amennyiben magánszemélyként, mikro-, kis- és középvállalkozásként, civil szervezetként, társasházként nem tudja rendezni fogyasztói jogvitáját egy vállalkozással, vegye igénybe a Pest Megyei Békéltető Testület segítségét. Az eljárás egyszerű, gyors és ingyenes.

Ide kattintva léphet a panaszorida és tanácsadó szolgálat oldalára

Szűcs Lajos országgyűlési képviselő
Ki olvas minket?
We have 15 guests online

A honlap fejlesztése az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával megvalósuló ÁROP-3.A.1/A-2008-0052 Pécel Város Polgármesteri Hivatala szervezetfejlesztése projekt keretében történik.

Honlaptérkép

Kapcsolat a webmesterhez

Hamarosan forgalomba állnak az új buszok

There are no translations available.

alt

Az új buszok átadásra a várnak az Hősök terén

 

Magyarország helyközi közlekedésének legmodernebb járművei hamarosan először Pécelen jelennek meg.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által a péceli Polgármesteri Hivatalba a napokban eljuttatott tájékoztató anyag elöljáróban emlékeztet rá, hogy a BKV és a Péceli Önkormányzat 2000-ben kötött először finanszírozási szerződést. 2001-ben hétköznap napközben, valamint hétvégi napokon sűrítést hajtottak végre, 15-ről 12 percre, ezáltal a kínálat ezekben az időszakokban 25%-kal nőtt. 2002. szeptembertől a 69-es autóbusz csuklós változata közlekedett Pécelre. 2005. szeptember elejétől közlekedik a 969-es járat, ezáltal megvalósult az éjjel-nappali tömegközlekedési szolgáltatás. 2008-tól a korábbi 69-es viszonylat 169E jelzéssel az Örs vezér teréig közlekedik, sűrűbben.
2009. szeptember elejétől a 969-es helyett a 956-os járat közlekedik, amely Hűvösvölgyből indulva és az egész Belvárost átszelve közvetlen kapcsolatot biztosít. 2013 februárjától az esélyegyenlőség biztosítása céljából néhány alacsonypadlós jármű is közlekedik Pécelen. 2013 júliusában elkészült az ún. Rákoskeresztúri Buszkorridor, mely buszsáv-rendszer jelentősen javította és kiszámíthatóvá tette az eljutási időket.
Az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megállapodásnak megfelelően a BKK lefolytatta a „Budapesti agglomerációs közforgalmú autóbuszvonalak üzemeltetése szóló és csuklós autóbuszokkal” tárgyú közbeszerzési eljárást, melynek nyertese a VOLÁNBUSZ Zrt. lett. A szerződés aláírására 2014. február 27-én került sor.

alt

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastrukturális területért felelős államtitkára beszédét tartja a buszok átadásán

Új szolgáltató belépésével nő a szolgáltatási szint a csuklós RÁBA-Volvo 7900A típusú járművek révén. E buszok korszerű, EEV normáknak megfelelő motorral vannak felszerelve. A károsanyag kibocsátás több, mint 90%-kal csökken. Teljes üzemidőben kizárólag alacsonypadlós szolgáltatás valósul meg. Valamennyi jármű légkondicionált, a járat továbbá részese a főváros tömegközlekedés komplex utas tájékoztatásának a FUTÁR rendszeren keresztül. Magyarország helyközi közlekedésének legmodernebb járművei először Pécelen jelennek meg.
Új szolgáltató belépésének előnyei: tisztább levegő, csökkenő külső költségek, alacsonyabb zaj- és rezgéskibocsátás. A menetkimaradások mértéke csökken (4,5%-ról leesik megközelítőleg 0%-ra).
2014 tavaszától a 956-os viszonylaton is a VOLÁNBUSZ Zrt. járművei fognak közlekedni.
Az utasok kényelme és biztonsága érdekében folyamatosan biztonsági személyzet teljesít majd szolgálatot. Az M4-es metró beindulásától – az M2-es metró üzemidejének megváltozásához igazodva – két többlet menetet biztosít a cég minden nap.
Az új szolgáltató megjelenését követően munkanapokon a hajnali és a késő esti peremidőszakokban összesen még négy többlet indulást fognak biztosítani.
Ezzel együtt a rövidebb, nem végig közlekedő menetek száma csökkenni fog, de a 169E és 956-os közötti átállásoknál továbbra is biztosítják a Rákoskeresztúrra közlekedő, vagy onnan induló járatokat.
2013. decembertől a semmilyen emissziós normának meg nem felelő, ún. fekete motoros járművek kivonásra kerültek a forgalomból.
Az autóbusz-állomány fele csupán az Euro 0 vagy az Euro 1 emissziós normát teljesít. Pécel területén a teljes futásteljesítményt (munkanapokon ez 966 km) Euro 1 és Euro 2 normának megfelelő autóbuszok adják jelenleg. A napi futásteljesítmény 60%-át kimondottan korszerűtlennek számító, Euro 1 besorolású vagy rosszabb járművek adják Pécel területén. A szolgáltató-váltással kizárólag a jelenlegi legszigorúbb, EEV normának megfelelő járművek fognak szolgáltatni a péceli autóbuszvonalakon.
A BKK által megrendelt közösségi közlekedési szolgáltatás ellátja a péceli helyi igényeket is. Például a vasúti rá- és elhordás, vagy a közoktatási intézmények (általános iskolák, gimnázium) kiszolgálása.
2014-ben nem történt díjemelés, ugyanakkor változatlan teljesítményvolumennel közlekednek.
Az új szolgáltató által üzemeltetett, környezetkímélő, 100%-ban alacsonypadlós, akadálymentes, légkondicionáló berendezéssel és a FUTÁR rendszerrel ellátott autóbuszok forgalomba állásával a BKK költségei átlagosan 33%-kal 886,- Ft + ÁFA / kilométerre nőnek.
A péceli önkormányzat jelenleg mindössze 8,8%-át finanszírozza a Pécelre eső teljesítmények költségének. Változatlan finanszírozási szint fenntartása érdekében az új szerződésben a finanszírozási hozzájárulás értéke Pécel számára – az új szolgáltató többletköltségével és az elmaradt infláció mértéke miatt – 2.185.000,- Ft + ÁFA / hónap összegre nő.
Az önkormányzat BKK-val való szerződés kötése hosszú távon is biztosítja Pécel lakosságának a BKK szolgáltatási területén kívüli szolgáltatási szinthez képest jelentősen magasabb teljesítményű és szolgáltatási színvonalú kiszolgálását.


Last Updated (Tuesday, 22 April 2014 13:35)