Felüljáró épülhet a Rákóczi utca és a Pesti út között
Zajlik a lakossági tájékoztató a vasúti felüljáró tervéről
Lakossági tájékoztatón ismertette a Budapest-Hatvan vasúti vonalszakasz Pécelt is jelentősen érintő, az Európai Unió által finanszírozott fejlesztést Barta Endre, a Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Zrt. képviselője, illetve Szöllősi Ferenc polgármester és Fazekas Barna alpolgármester a minap a PIOK Szemere Iskola aulájában.
A fejlesztésre azért volna égető szükség, mert az Unió 2014-2020 közötti hét éves pénzügyi ciklusában nagy hangsúlyt kap az agglomeráció és Budapest vasúti összeköttetésének és az Európából Kelet felé történő vasúti teherszállításnak a fejlesztése. A főváros és Gödöllő között megnövekszik vasúti forgalom, ugyanakkor a Budapesttől távolabbi településeket a forgalomnövekedés már nem érint. Az Európai Unió felüljáró építése rendkívüli mértékben megkönnyítené a közúti közlekedést az utazók számára.
A fejlesztés révén a Rákóczi utca és a Pesti út között 230 méter hosszú felüljáró ívelne át a vasúti síneken, illetve a Rákos-patakon. A Pesti útba körforgalom segítségével sorolhatnának be a gépkocsik.
A felüljáró leginkább valószínűsíthető nyomvonala a Damjanich utca mellől indulna és a Pécel végét jelző tábla előtt nem messzire kapcsolódna a Pesti útba (Grafika: pecelinfo.hu)
Előnyei: közvetlen kapcsolat a pesti út M0 felőli végével, a forgalom nem terheli a város központját. Van továbbépítési lehetőség az agglomerációs út későbbi beruházásában. Előny továbbá, hogy a felüljáró magas töltése beépítetlen területre esik.
A városnak a fenntartási költségeket kell állnia a beruházás után. A fejlesztés során teljesen megújul a péceli vasútállomás is. Megváltozik majd a vasúti peronok megközelíthetősége: az egyik oldalról a másikra történő átjutás akadálymentesített, liftekkel ellátott aluljáróval valósulhat meg. Ezzel párhuzamosan a jelenlegi Rét utcai, szintbeli vasúti átjáró megszűnne. A beruházás megvalósítása a tervek szerint 2016-2020 közötti időszakban várható.
Fölmerült az M0 melletti átjáró létesítése is, ám ennek költségeit (hosszabb híd szükséges, keresztezni kellene a Barátság kőolaj-vezetéket) jelenlegi ismereteink szerint már nem finanszírozná az Európai Unió, ráadásul a XVII. kerületet is be kellene vonni a fejlesztésbe.
Hozzászólás a lakossági fórumon a PIOK Szemere Iskola aulában. Közösen keresték a legjobb megoldást, mindenki elmondta a véleményét.
A lakossági tájékoztatón megjelent szép számú hallgatóság rendkívül aktív volt. Mindenki elmondta a véleményét. A beruházó, illetve a városvezetés minden javaslatra nyitott, a lakosság valamennyi észrevételét igyekszik beépíteni a tervekbe. Törekszik továbbá arra, hogy a felüljáró a péceliek érdekében feltétlenül megvalósuljon. A tizenegy fős képviselő-testület tíz igen szavazattal támogatta a felüljáró megvalósítását márciusi ülésén.
A lakossági tájékoztatót követően a város képviselő-testülete tárgyalásokat kezd a Wesselényi és a Jókai utca között kiépítendő szabványos vasúti gyalogátkelőhely kiépítése érdekében.
Last Updated (Tuesday, 22 April 2014 13:43)